فرش شگی نیز همچون دیگر مدل های فرش های پرزبلند دارای مزایای متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را عنوان خواهیم کرد:

  •  لطافت بالای الیاف

نخستین مزیتی که درمورد فرش های پرزبلند می توان عنوان کرد نرمی الیاف آن است. به همین علت می توان از آن ها درخصوص اتاق خواب استفاده کرد.

  • قیمت ارزان فرش پرزبلند

تراکم فرش های پرز بلند نسبت به فرش های کلاسیک کمتر بوده که همین امر موجب می شود تا هنگام خرید مبلغ کمتری را بپردازید. چنانچه قصد دارید برای بخش های مختلف خانه خود فرشی باکیفیت بالا و قیمت پائین را خریداری کنید فرش های پرز بلند می تواند گزینه مناسبی باشد.

  • رنگ بندی متنوع

از دیگر مزایای فرش شگی وجود رنگبندی مختلف در آن ها است. چنانچه مدلی بافته شده با الیاف پلی استر را انتخاب کنید متوجه استفاده از رنگ های زنده تر در آن ها خواهید شد. فرش های پرز بلند پلی استر چشمگیری بیشتری نسبت به الیاف دیگر دارند که همین امر موجب شده افراد بسیاری متقاضی خرید این دسته از فرش های پرزبلند باشند.

  • عدم پرزدهی و ضدحساسیت

به کارگیری الیاف پلی استر در بافت فرش های پرزبلند موجب شده تا میزان پرزدهی آن ها بسیار کاهش یابد. این دسته از فرش ها ضدحساسیت بوده و می توان بدون نگرانی از سلامت سایر افراد خانه از آن ها در هرفضایی استفاده کرد.

  • سایزبندی متنوع فرش شگی

از دیگر مزایای فرش شگی بافته شدن در ابعاد و اندازه های مختلف است. تا چند سال پیش این فرش ها در ابعاد 6 متری و سایزهای کوچکتر بافته می شدند اما امروزه ابعاد 9 و 12 متری آن ها نیز بافته شده و اشکال هندسی مختلفی دارند.